Wednesday 14 May 11:30

AdWords from good to great!

Media Talks

FOOD: Yes

LEVEL: Intermediate



Media Talks

Media Talks är både en fysisk och online projekt för att höja kompetens och inspirera andra inom samhället och den Svenska näringen. Ämnen som vi kommer rikta oss på är allt inom ”Media och kommunikation”… som Internet, tryck, bild, video, kommunikation, sociala medier, marknadsföring och entreprenörskap.

Vi börjar alltid med en presentation på ett aktuellt ämne för sedan äta en gemensam lunch.

Presentation

Allt fler lägger allt större del av sin marknadsbudget på digitala kanaler (SoDAReport, mars 2013). I de digitala kanalerna finns det en möjlighet att mäta och utvärdera resultat på ett nytt sätt. Marknadsföring via digitala kanaler har också ett antal nya förutsättningar. Adwords används av många som en av de viktigaste annonseringskanalerna online, men hur kan du gå från att använda AdWords till att behärska det som de större företagen? Erik Björner, PPC specialist på Resultify om medieköp online. Att styra dem efter användarnas beteenden och att använda data från flera källor. Erik delar med sig av arbetssätt och cases samt modell för det digitala ekosystemet.



Platinum Partners

Capish100px Axis100px Connectitude100px

Premium Partners

Mediaevolution100px Qlik100px Webstep logo 100x50 Verisure100 Playtechbgt100px Oneagency100px Neo4j 100px Edument100px Securelink100px Omegapoint100px Advenica horisontal 100x50 Tetrapak100x50 Knightec100

Partners

Handelsbanken100px Thirdbase100px U blox100px Yrkesorange100px Oddhill100px Tedkomp100px Stratiteq100pxbl Crosstech100px Purplescout100px Servicewell 100x50 24hr100px Lytics100px Softhouse100px Schneider100px Tieto100pxnew Hotnew100px Ifacts logo partner 100px Resursbank 100px Pinmeto100px Terranet100px Bimobject100px Essiq100px Falconio100px Aveva 100x50 Humanit100px Avensia100px Relax100px Cybercom 100x50 Hittahem small Additude100x50 Forefront 100x50 Raygun100px Livingit100 Lime color 100x50
Sign in